عبدالحسین مختاباد
 
دانلود آهنگ جدید
موسیقی سنتی.دانلود آهنگ و ..
 
 

سید عبدالحسین مُختاباد ( زاده یکم فروردین ۱۳۴۵ در روستای امره ساری استان مازندران ) آهنگساز و خواننده مطرح و بنام موسیقی سنتی ایران و عضو اصلی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است.

وی در عرصه موسیقی تاکنون بیش از ۲۰ اثر تولید کرده‌است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم‌اجتماعی از دانشگاه تهران، کارشناسی زبان انگلیسی از دانشگاه یورک کانادا، کارشناسی موسیقی از دانشگاه اتاوا کانادا و دکترای موسیقی (آهنگسازی و اجرا) از دانشگاه گلداسمیت انگلستان می‌باشد. مختاباد در کنار تحصیل دانشگاهی اش سال ۱۳۷۰ بعد از بیش از یک دهه تعلیم و فراگیری ظرایف موسیقی ایرانی و غربی فعالیت رسمی هنری و موسیقیایی اش را با ارائه اثر معروفش به نام تمنای وصال با آهنگسازی و خوانندگی خود آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۷۸ بعد از حدود یک دهه فعالیت هنری و ارائه چندین آلبوم و نیز اجرای کنسرتهای متعدد در ایران، اروپا، آمریکای شمالی و... برای ادامه تحصیل در رشته موسیقی به خارج از ایران رفت. ابتدا در کانادا (دانشگاه اتاوا - مقطع لیسانس) و سپس در انگلستان (دانشگاه گلد اسمیت لندن- مقطع فوق لیسانس و دکتری) رشته آهنگسازی و اجرا زیر نظر استادان برجسته ای چون پرفسور جان بیلی به عنوان استاد راهنما، و پرفسور استانلی گلاسر به عنوان استاد آهنگسازی، تا سال ۱۳۸۶ به تحصیل مشغول بود. او علاوه بر اجرای موسیقی سنتی، به تحقیق و پژوهش در زمینه‌های جامعه‌شناختی موسیقی نیز می پردازد. وی به تدریس موسیقی در دانشکده صدا و سیما و دانشگاه تهران مشغول است.

دیگر اثر شناخته شده مختاباد، شبانگاهان نام دارد. همچنین از آخرین آثار وی می توان به اپرای آرش کمانگیر اشاره کرد که بر اساس منظومه آرش کمانگیر سروده سیاوش کسرایی ساخته شده است. نوشتن این اثر پیش از پنج سال طول کشیده و در سال ۱۳۹۰ به پایان رسیده است و اکنون منتظر فراهم شدند مقدمات اجراست. زمان بندی این کار که برای دو خواننده و گروه کر نوشته‌شده، به صورتی است که یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد و یک بخش از آن تئا‌تر است که کارگردان نمایش را در دست می‌گیرد و بخش دیگر هم موسیقی است که با دو خواننده و گروه کر به اجرا در می‌آید.

استادان

وی موسیقی را نزد استادانی چون استاد کریم صالح عظیمی آواز، عطاءالله جنگوک ساز سه تار و همچنین کامبیز روشن‌روان، شاهین فرهت و در زمینه تئوری موسیقی، سلفژ و هارمونی و ساز تنبک فرا گرفته‌است.

تحصیلات

آموزش موسیقی

  • ۱۳۸۱-۸۷ دکتری آهنگسازی واجرا از http ://www.gold.ac.uk / دانشگاه گلد اسمیت]لندن-انگلستان
    پرفسور استانلی گلاسر و پرفسور جان بیلی
  • ۱۳۷۰-۷۲ آشنایی با ساز پیانو

تجربیات

 

آثار صوتی

تصنیف شبانگاهان از آلبوم بوی گل در یوتیوب

اجراهای زنده (کنسرتها)

هنگام اجرای کنسرت

مقالات و سمینارها

Essay, “History of the Persian Popular Music”))“Encyclopaedia of the Popular Music of the world” The Continuum international publishing Group Ltd)

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید! لطفا نظر بگذارید. با تشکر فراوان!!!
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هنرمندان و آدرس hassanmusic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 281
بازدید کل : 46820
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1



کد بارش برگ

کد لوگو حمایتی ماه محرم

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج